Mohon iman tersemai di hati, Moga hidup dipandu Ilahi



Selamat datang ke blog personal Alfi Ramadhani. Moga apa yang tertulis di sini membawa kebaikan. Andai ada salah & silap, teguran anda semua sangatlah diharapkan. Selamat membaca! :)

Tuesday, August 04, 2015

#notaduit : Formula Kewangan - Makan Gaji Tetapi Senang Hati

4 comments :
Formula Kewangan - Makan Gaji Tetapi Senang Hati
Mengukuhkan pertahanan kewangan kita dan menikmati ketenangan sebenar semasa makan gaji
Khas untuk tuan/puan yang tersepit. Yang penat, yang sesat. Yang berpeluh keringat berusaha. Yang tidak sesekali menyerah kalah.

Masyarakat boleh lihat tuan/puan, jeling tuan/puan, bantu ataupun keji tuan/puan.

Satu-satunya perkara yang masyarakat tidak boleh lakukan adalah buat-buat tidak nampak. Kerana akhirnya, yang berusahalah yang akan berjaya.

Mungkin tuan/puan perlu tersepit dahulu.

Bagaimana lagi caranya kita mampu mendongakkan kepala dan berserah kepada-Nya? Atau bangun dari bawah jika tidak pernah jatuh? Atau menjadi kental jika tidak pernah kalah?

Teruskan pembacaan #notaduit di sini :)

Baca juga #notabisnes di sini :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Izwan Robotys adalah persona dalam talian milik Izwan Wahab. Bekerja sebagai programmer di e-sentral.com sebuah pasaraya ebook terkemuka tanah air, dan sebelum itu berjawatan yang sama di PTS Media Group, antara penerbit buku terbesar negara.

"Aku mahu memetakan lanskap duit dan kewangan dengan lengkap dan teratur" adalah misi yang menjadi obsesi beliau. Beliau membaca ratusan buku, menonton pelbagai video dan juga mendamping mentor dan guru khusus untuk mengumpul maklumat dalam genre kewangan peribadi, bisnes dan juga pemasaran.Buku #notaduit beliau adalah cepisan kecil daripada Peta Kewangan tersebut.

Teruskan pembacaan #notaduit di sini :)

Baca juga #notabisnes di sini :)

4 comments :

Kata-kata anda amat berharga..! =D

Komen Terkini