Mohon iman tersemai di hati, Moga hidup dipandu Ilahi



Selamat datang ke blog personal Alfi Ramadhani. Moga apa yang tertulis di sini membawa kebaikan. Andai ada salah & silap, teguran anda semua sangatlah diharapkan. Selamat membaca! :)

Tuesday, October 10, 2017

Matematik Super

No comments :

Di tahun pertama pengajian aku di UIAM Gombak dahulu, aku ada 2 buah kitab agung (the ultimate note), untuk subjek Calculus & Arithmetic.

2 buah buku tersebut aku karang selepas mengalami 2 kali kegagalan agung untuk subjek Matematik dalam tempoh 2 semester berturut-turut.
Buku ini adalah kompilasi segala formula, konsep & penerangan ringkas yang aku susun dengan susunan yang aku seorang sahaja faham, agaknya.

Selepas kewujudan nota ini, sesi ulangkaji di minit-minit terakhir tidak lagi menjadi masalah kerana aku boleh mengulangkaji seluruh bab-bab di dalam silibus buku teks hanya dalam 1 malam.

Selepas 2 semester gagal, di semester ketiga aku dapat A- untuk subjek Matematik ini. Menangis terharu syeikh.
Aku tak pasti di mana aku simpan kitab tersebut tetapi aku harap buku itu masih ada lagi.

Kesimpulannya, bila masuk ke universiti, mohon jangan belajar sambil lewa. Kalau nak bermalas-malasan, mungkin lebih baik drop awal-awal di tahun pertama. :v

Cerita ini tiada kaitan dengan gambar di bawah, tetapi sesiapa yang ingin asah lagi kemahiran Matematik, boleh hadir ke bengkel seperti yang tertera di poster ini. 😂

No comments :

Post a Comment

Kata-kata anda amat berharga..! =D

Komen Terkini